REKLAMA
Znaleziono 805 wyników
CPK: Będą badania gruntu i wody pod przyszłym dworcem kolejowym i lotniskiemartykuł
Pokaż artykuł
CPK: Będą badania gruntu i wody pod przyszłym dworcem kolejowym i lotniskiem
Ponad 150 odwiertów, każdy o głębokości do 50 m, w rejonie projektowanego dworca kolejowego i terminala lotniska CPK wykona firma HPC POLGEOL, która zwyciężyła w postępowaniu na badania terenowe wody i gruntu z ofertą 5,9 mln zł netto. Wykonawca będzie miał czas na wykonanie prac do 30 czerwca 2025 r.
Pół miliarda euro wsparcia UE dla dwóch wielkich inwestycji kolejowych w ramach CPKartykuł
Pokaż artykuł
Pół miliarda euro wsparcia UE dla dwóch wielkich inwestycji kolejowych w ramach CPK
Podczas wtorkowej konferencji w Warszawie zaprezentowano wyniki dwóch projektów dofinansowanych ze środków unijnych w ramach Instrumentu "Łącząc Europę" (CEF). Mowa o tzw. kolejowym „Y” oraz tunelu dalekobieżnym w Łodzi. W wydarzeniu udział wzięli m.in. wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak, wiceminister funduszy i polityki regionalnej Jan Szyszko, członek zarządu CPK Marcin Michalski oraz zastępca dyrektora CUPT Sylwia Cieślak-Wilk.
Rusza budowa tunelu dalekobieżnego CPK w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Rusza budowa tunelu dalekobieżnego CPK w Łodzi
Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała drugi z trzech kontraktów na roboty budowlane dla swojego najbardziej zaawansowanego projektu kolejowego. Ponad 4-kilometrowy tunel Kolei Dużych Prędkości w Łodzi to kluczowy elementem „igreka”, czyli trasy, która połączy Warszawę z Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem. CPK planuje zakończenie budowy tunelu jednocześnie z uruchomieniem pierwszego etapu lotniska CPK.
Centralny Port Komunikacyjny podpisał umowy na projekty parkingów, biur i hoteli artykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny podpisał umowy na projekty parkingów, biur i hoteli
Spółka Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnęła przetarg na projektowanie drugiej grupy tzw. obiektów wspierających, w tym parkingów, biur i hoteli w najbliższym otoczeniu lotniska. Wśród 15 wykonawców, z którymi zostanie podpisana umowa ramowa, większość to polskie firmy projektowe.
Linia "Y" Kolei Dużych Prędkości w konsultacjach HRJ. Impuls również dla Sieradza i Kaliszaartykuł
Pokaż artykuł
Linia "Y" Kolei Dużych Prędkości w konsultacjach HRJ. Impuls również dla Sieradza i Kalisza
Ponad 150 wniosków dotyczących przyszłego rozkładu jazdy wpłynęło do spółki CPK od mieszkańców, samorządowców oraz organizacji społecznych i branżowych w ramach konsultacji Horyzontalnego Rozkładu Jazdy (HRJ), które rozpoczęły się w ostatnią środę. Wśród nich te dotyczące, leżących na projektowanej linii „Y”, Sieradza i Kalisza. Oba miasta zyskają połączenie z Koleją Dużych Prędkości.
Łódzkie inwestycje kolejowe CPK realizowane zgodnie z harmonogramem artykuł
Pokaż artykuł
Łódzkie inwestycje kolejowe CPK realizowane zgodnie z harmonogramem
Zgodnie z planem realizowane są łódzkie inwestycje kolejowe CPK, chodzi o prace przy wzmocnieniu fundamentów Łódzkiego Domu Kultury czy budowę komory Retkinia. Cały odcinek KDP z Warszawy do Łodzi wraz z tunelem pod miastem, czyli część kolejowego „Y”, będzie oddany do użytku w 2032 roku.
Centralny Port Komunikacyjny kończy Program Dobrowolnych Nabyć dla właścicieli nieruchomości znajdujących się w obszarze przyszłego lotniskaartykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny kończy Program Dobrowolnych Nabyć dla właścicieli nieruchomości znajdujących się w obszarze przyszłego lotniska
Program Dobrowolnych Nabyć dla właścicieli nieruchomości znajdujących się w obszarze przyszłego lotniska CPK potrwa do 7 kwietnia. Celem spółki było pozyskanie przynajmniej 2/3 tego terenu w formie właśnie takich transakcji. Dzięki szybkiemu tempu wykupów pułap ten zostanie jednak osiągnięty znacząco przed czasem. Wkrótce analogiczny program ruszy dla obszaru okołolotniskowego.
Co się aktualnie dzieje w projekcie CPK?artykuł
Pokaż artykuł
Co się aktualnie dzieje w projekcie CPK?
Co się teraz dzieje w projekcie Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK)? Przedstawiciele spółki CPK ponownie odwiedzają właścicieli nieruchomości, którzy mają szansę do końca lipca przystąpić do Programu Dobrowolnych Nabyć (PDN) i sprzedać swoje nieruchomości na korzystnych warunkach. W sumie chodzi o około 50 adresów objętych wnioskiem o wydanie decyzji lokalizacyjnej i znajdujących się na terenie przyszłego lotniska.
162 mln zł od KE na realizację prac projektowych linii KDP Sieradz – Kalisz – Poznańartykuł
Pokaż artykuł
162 mln zł od KE na realizację prac projektowych linii KDP Sieradz – Kalisz – Poznań
8 listopada w siedzibie spółki CPK odbyła się konferencja dotycząca unijnego wsparcia dla projektów kolejowych CPK. Chodzi o 162 mln zł z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) na realizację prac projektowych linii Sieradz – Poznań. Umowę o współpracy (Grant Agreement) w tym zakresie podpisali przedstawiciele Centralnego Portu Komunikacyjnego, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Można rozpocząć prace przygotowawcze dla Drogi Czerwonej w Gdyniartykuł
Pokaż artykuł
Można rozpocząć prace przygotowawcze dla Drogi Czerwonej w Gdyni
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wspólnie z Ministerstwem Infrastruktury i Centralnym Portem Komunikacyjnym podpisała porozumienie o finansowaniu prac przygotowawczych dla budowy Drogi Czerwonej w Gdyni.
Co dalej z CPK i warszawskim Okęciem? artykuł
Pokaż artykuł
Co dalej z CPK i warszawskim Okęciem?
Czy CPK zostanie wybudowany i kiedy? Jakie będą decyzje dotyczące lotniska na warszawskim Okęciu? Większość mieszkańców Warszawy jest przeciwna jego zamknięciu i likwidacji. To lotnisko powinno przejść w nadchodzących latach wiele zmian, bo już jest mocno zakorkowane. Jednak w długim terminie – jak wskazują eksperci – funkcjonowanie dwóch centralnych lotnisk równolegle, czyli CPK i Okęcia – nie będzie możliwe.
Centralny Port Komunikacyjny – czy jest potrzebny w Polsce?artykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny – czy jest potrzebny w Polsce?
CPK – czyli nowe, duże lotnisko ma zapewnić zwiększenie przepustowości przewozowej w centralnej Polsce na Mazowszu. Jednak niezależnie od tego bieżące operacje lotnicze mogą być kontynuowane na lotnisku Chopina, nieco rozbudowanym, usprawnionym. Dodatkową przepustowość, low-costową, czarterową zapewnią mniejsze porty w Modlinie, czy też w dalej oddalonych Radomiu i Łodzi.
Czy Centralny Port Komunikacyjny przetrwa polityczną burzę?artykuł
Pokaż artykuł
Czy Centralny Port Komunikacyjny przetrwa polityczną burzę?
Centralny Port Komunikacyjny, wyceniany na 46 mld zł, już teraz jest nazywany największą inwestycją w historii Polski, a zarazem największym wyzwaniem pierwszej połowy XXI w. Trudno się dziwić, bo hub i lotnisko na europejskie potrzeby to koncepcja znana w polskim rządzie już od 2007 r. Chociaż liczy już grubo ponad dekadę, los inwestycji leży dzisiaj w rękach nowej większości. Czy pomimo marnej polityki menadżerskiej PiS, rząd Platformy będzie w stanie dokończyć inwestycje?
Dwie koreańskie firmy zaprojektują polski odcinek linii Kolei Dużych Prędkości Katowice – Ostrawaartykuł
Pokaż artykuł
Dwie koreańskie firmy zaprojektują polski odcinek linii Kolei Dużych Prędkości Katowice – Ostrawa
Południowokoreańskie konsorcjum podpisało umowę ze spółką Centralny Port Komunikacyjny na zaprojektowanie linii Kolei Dużych Prędkości między Katowicami a granicą polsko-czeską. Ten 70-kilometrowy odcinek to fragment trasy kolejowej Katowice – Ostrawa. Trwa projektowanie już ponad 400 km kolejowych szprych CPK.Ten odcinek to jeden z kluczowych fragmentów linii kolejowych budowanych w Polsce przez CPK. Stanowi ważny element unijnej transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T) łącząc Katowice, Warszawę czy Kraków z Brnem, Pragą, Bratysławą, Wiedniem i Budapesztem.
Tunel Kolei Dużych Prędkości zmieni krajobraz Łodzi. Powstaną nowe budynki techniczne [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Tunel Kolei Dużych Prędkości zmieni krajobraz Łodzi. Powstaną nowe budynki techniczne [WIZUALIZACJE]
Prace nad budową drugiego tunelu kolejowego pod Łodzią, czyli tunelu dla Kolei Dużych Prędkości, idą już pełną parą. Chodzi o prace przy wzmocnieniu fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, na zachód od dworca Łódź Fabryczna. Inwestycja oznacza nie tylko prace pod ziemią. Wzdłuż całej trasy, którą w przyszłości pojadą pociągi, powstaną także nowe budynki.
Ruszył Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć CPK dla KDP Warszawa – Łódźartykuł
Pokaż artykuł
Ruszył Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć CPK dla KDP Warszawa – Łódź
Na obszarze, na którym powstanie linia Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź, trwają przygotowania do zakupu nieruchomości w ramach Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć (KPDN). Warunki przedstawiane właścicielom są równie korzystne, jak te oferowane dotychczas w ramach PDN na obszarze przyszłego lotniska. Ruszyły rozmowy z mieszkańcami, a zawieranie aktów notarialnych rozpocznie się jeszcze w tym roku.
Co zrobić z Centralnym Portem Komunikacyjnym?artykuł
Pokaż artykuł
Co zrobić z Centralnym Portem Komunikacyjnym?
Tak duża inwestycja lotnicza jak CPK nie jest niezbędna w Polsce. Potrzebna jest natomiast Kolej Dużych Prędkości – bo to jest prędkość, która zwiększa konkurencyjność transportu kolejowego względem autostrad, dróg ekspresowych. Ale bardzo ważne jest, żeby ta kolej nie ograniczała się tylko do naszego kraju.
Kolejny krok w kierunku budowy wielkiego lotniska CPKartykuł
Pokaż artykuł
Kolejny krok w kierunku budowy wielkiego lotniska CPK
Zrobiono kolejny kroku w kierunku budowy wielkiego lotniska, które ma powstać w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego. Spółka CPK podpisała kontrakt na projektowanie i przebudowę infrastruktury energetycznej i telekomunikacyjnej na terenie projektowanego lotniska CPK. Przebudowa w sumie ok. 25 km istniejących linii została zaplanowana w taki sposób, aby nie kolidować z terenem budowy.
Tunel średnicowy w Łodziinwestycja
Pokaż inwestycję
Tunel średnicowy w Łodzi
Łódź, Śródmieście
Wybrano wariant inwestorski linii kolejowej CPK – Płock – Włocławekartykuł
Pokaż artykuł
Wybrano wariant inwestorski linii kolejowej CPK – Płock – Włocławek
Pełnomocnik rządu ds. CPK zatwierdził wybór wariantu W41 jako wariantu inwestorskiego dla linii kolejowych nr 5 i 50 na odcinku węzeł CPK – Płock – Włocławek. Przeprowadzona analiza wielokryterialna wykazała, iż wariant W41 uzyskał najwyższą ocenę oraz charakteryzuje się najmniejszą liczbą nieruchomości zabudowanych niezbędnych do pozyskania w celu realizacji inwestycji. Odcinek ten będzie ważnym elementem linii CMK Północ, a także transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T.
REKLAMA